Financial Planner Kuantan Pahang
Financial Doctor anda...Investment Portfolio-Takaful-Wasiat Hibah-Tax-Debt Restructure-Retirement Planning-Hajj Planning

Financial Planner Kuantan Pahang

Financial Planner Kuantan, Pahang

financial planner kuantan
financial planner kuantan

 

Adakah anda mencari financial planner di Kuantan atau Pantai Timur? Ya, anda ditempat yang betul.

Saya berada di Kuantan, Pahang.

Mudah kita berjumpa dan berbincang. Namun jika anda di luar kawasan Kuantan, kita masih boleh berhubung melalui Google Meet. Tak ada masalah. Dah normal berurusan secara online sebenarnya.
Tak jadi masalah untuk servis Financial Planner di seluruh Malaysia sekarang.

Perancang Kewangan Kuantan

financial planner pahang
financial planner pahang


Saya juga cover area:

- Jerantut
- Tanah Tinggi Cameron
- Temerloh
- Raub
- Bentong
- Rompin 
- Kuala Lipis
- Maran
- Pekan 
- Bera
- Kuantan.

Apa yang boleh kita bincang? Of course lah tentang financial planning. Sebelum anda buat keputusan ambil medical card, hibah takaful, beli hartanah, invest saham, invest unit trust, beli crypto dan macam-macam lagi, sepatutnya anda consult dulu Financial Planner. Dapatkan cash flow analysis dan seterusnya kita plan semua objektif kewangan anda. Jangan ikut-ikut kawan atau bacaan internet semata-mata.

Ambil Medical Card?

medical card financial planner kuantan

Ambil Hibah Takaful?
hibah takaful financial planner kuantan

Beli atau Invest Hartanah?

beli invest hartanah financial planner kuantan

Invest Saham?

invest saham financial planner kuantan
Invest Unit Trust?
invest unit trust financial planner kuantan

Beli Wang Crypto

beli wang crypto financial planner kuantan


Analisis Dahulu Kewangan dan Sediakan Rancangan Untuk Capai


rancang kewangan financial planner

 

3 Situasi Biasa Bagi Mereka Yang Ambil Keputusan Kewangan Tanpa Nasihat Yang Betul:

1- Salah pilih pelaburan yang sesuai dengan situasi kewangan.

salah pilih pelaburan
salah pilih pelaburan

Setiap orang mempunyai profile kewangan berbeza. Selalunya kita mengikut trend rakan-rakan dan info di internet untuk melabur menyebabkan kadang-kadang untung kadang-kadang rugi. Financial planner akan buat analisis tentang pelaburan bersesuaian dan hasrat pelaburan anda supaya anda lebih faham portfolio yang sepatutnya.

2- Beli hartanah namun tak pasti adakah keputusan itu tepat atau tak?

beli rumah tapi tak untung
beli rumah tapi tak untung

Berbaloi atau rugi sebenarnya. Anda boleh analisis median dan kadar sewa tapi anda tak tahu kesan kepada kewangan anda. Financial planner akan lihat secara holistik.

 3- Ambil polisi takaful namun..

takaful terlalu mahal bulanan
takaful terlalu mahal bulanan


Tak pasti sebenarnya polisi itu sesuai atau perlu buang rider (add-on) dalam polisi tersebut. Anda diberitahu rider tersebut bagus, namun tak ada orang yang akan beritahu "perkara sebenar" kesesuaian kewangan kepada anda tentang rider tersebut. Kami akan bedah siasat polisi anda dan bentangkan kepada anda samada teruskan, buang rider, atau cadangan tutup sahaja polisi tersebut.

Kenapa anda perlukan Financial Planner Kuantan Pahang?

financial planner kuantan pahang - khidmat nasihat kewangan

1) Serahkan kesukaran Perancangan Kewangan Kepada Professional

Kadang-kadang kita rasa kita tahu segalanya pasal kewangan tapi apabila kita ambil sesuatu keputusan yang besar, adakah kita pasti keputusan tersebut? Pastinya anda tidak mendapat kepastian dari mana-mana pihak dan terus melakukannya, betul tak? Tiada siapa nasihat anda dalam perkara-perkara kewangan contohnya, adakah betul ambil loan kereta dengan bank tertentu, adakah kadar itu ok. Akhirnya, anda terus sign sahaja agreement loan setelah melihat bayaran bulanan dan anda mampu membayarnya. Financial Planner Kuantan Pahang akan sentiasa memberikan support kepada anda seperti seorang doktor klinik yang memberikan penjelasan tentang kesihatan anda.


financial planner kuantan pahang - perancang kewangan

2) Tidak Lagi Risau Kewangan Anda Sendiri

Kini anda tidak lagi risau, jika anda merancang, anda tak mungkin risau tentang terlebih belanja atau risau kecemasan yang memerlukan perbelanjaan wang yang besar. Financial Planner Kuantan Pahang, akan mengambil berat semua faktor dan risiko yang mungkin berlaku kepada anda dalam perancangan. Ini mengelakkan duit anda terpaksa digunakan untuk perkara diluar jangkaan. Apa guna Financial planner, kalau tak bantu anda melihat perkara-perkara seperti ini kan?



financial planner kuantan pahang

3) Ketenangan Kewangan Sehingga Hari Persaraan

Setiap hasrat anda mengenai kewangan telah diletakkan dalam financial planning. Senang kata, semuanya in order. Tidak mungkin dalam satu perancangan anda boleh lakukan serentak. Setiap orang mempunyai kewangan yang berbeza-beza. Maka satu pelan berterusan diperlukan untuk dilaksanakan mengikut prioriti. Financial planner kuantan pahang akan melihat bagaimana rancangan kewangan dapat dilaksanakan mengikut bajet dan situasi kewangan anda.



servis financial planner kuantan pahang
servis financial planner kuantan pahang

Servis Financial Planning (Financial Planner Kuantan Pahang)

Terdapat 6 servis utama yang financial planner Kuantan Pahang offer kepada pelanggan:

1) Pemeriksaan Cash Flow

Financial planner akan melihat dahulu cash flow pelanggan secara teliti. Ini akan menentukan apakah perancangan kewangan yang sesuai dan tidak melebihi kemampuan kewangan pelanggan. Pada peringkat ini, pelanggan perlu jujur dan memberikan data yang tepat kepada financial planner. Data yang salah membawa kepada andaian kewangan yang salah. Financial planner kuantan pahang perlu tahu maklumat dengan tepat dan betul untuk membuat rancangan yang betul.


2) Perancangan Takaful

Financial planner membuat perancangan perlindungan yang diperlukan berdasarkan fakta daripada cash flow dan aset pelanggan. Ini akan memberikan satu pandangan yang lebih tepat kerana financial planner kuantan pahang, melihat bajet dan kemampuan pelanggan sebagai asas dipertimbangkan untuk perlindungan diperlukan.


3) Perancangan Persaraan

Financial planner kuantan pahang, akan mempertimbangkan suatu pelan persaraan berdasarkan umur sekarang dan kemampuan kewangan sekarang. Setiap orang mempunyai kekuatan kewangan berbeza. Ada yang memerlukan pelan tambahan seperti pelaburan dan ada juga yang memerlukan penghapusan hutang terlebih dahulu. Biar professional cadangkan yang terbaik untuk anda.


4) Perancangan Pelaburan

Pelaburan merupakan perkara yang sangat diinginkan oleh semua orang. Akibatnya ada yang mencuba-cuba ada yang terus labur tanpa fikir panjang. Ada juga yang tersontot dengan pelaburan haram dan scammer akibat sifat tamak. Mari kembali kepada asas pelaburan iaitu, melabur hanya apabila ada duit lebihan. Jangan ganggu perbelanjaan harian (cash flow). Sebab itulah analisis cash flow dilakukan diperingkat awal bagi menentukan kesesuaian jumlah dan kadar risiko yang bersesuaian dengan pelanggan. Financial planner kuantan pahang sangat menitik beratkan pelaburan yang berfokus dan risiko terkawal. Perlu ada imbang untuk target keuntungan yang perlu dicapai dengan risiko yang perlu diambil. Kepelbagaian portfolio pelaburan akan membantu pelanggan mencapai objektif pelaburan tersebut. Financial planner kuantan pahang akan cadangkan dan bentangkan kepada anda terlebih dahulu berdasarkan fakta.


5) Perancangan Pendidikan Anak

Financial planner kuantan pahang faham, keperluan untuk pendidikan anak adalah kritikal. Walaupun tempoh panjang, tapi jika dengan perancangan sesuai, barulah apabila tiba masanya anak anda boleh mendapatkan pendidikan pada kos yang mampu biaya. Masih ramai yang menyimpan untuk pendidikan anak walhal mereka juga faham, kaedah tersebut pasti menyebabkan jumlah kewangan tidak tercapai. Suatu pelan pelaburan perlu dirancang untuk mengembangkan duit tersebut untuk mencapai jumlah yang sesuai. Jangan risau kerana financial planner kuantan pahang akan merancang pelan pendidikan anak ini agar sesuai dengan situasi anda.


6) Perancangan Harta Pusaka

Ramai yang terlepas pandang elemen ini kerana terlalu fokus kepada pelaburan dan takaful. Sebenarnya perancangan harta pusaka hanya dilakukan sekali dan tidak membebankan pelanggan. Tapi perancangan yang betul akan meninggalkan legasi yang terancang dan tidak membebankan waris. Financial planner kuantan pahang cuba bentangkan kepada anda sama ada anda perlu wasiat atau hibah atau gabungan keduanya.

Financial Planner Pantai Timur (East Coast Financial Planner)

financial planner pantai timur
financial planner pantai timur

Jika kebetulan anda berada di Kuantan, Pahang atau di Pantai Timur, anda boleh hubungi saya untuk berjumpa. Kita set appointment dulu. Tak ada masalah.

Kami faham, kadang-kadang agak sukar nak cari Financial planner Pahang. Ramai di KL kan? Kini Financial planner pahang ada untuk berkhidmat untuk anda.

Mana tahu, second opinion tentang kewangan boleh bantu anda kan?

 

Saya boleh ditemui di Bandar Putra, Kuantan:


 

 

Siapa saya? Saya FairuzRamli dari Wealth Vantage Advisory Sdn Bhd iaitu sebuah syarikat advisory yang berdaftar dengan Bank Negara Malaysia (BNM) = https://www.bnm.gov.my/-/approved-financial-advisers

Hanya syarikat berdaftar dengan Bank Negara Malaysia sahaja boleh memberi servis perancangan kewangan atau financial planning.

Jom, mulakan financial planning anda....dapatkan khidmat professional untuk analisis cash flow and sediakan plan perancangan kewangan yang betul termasuk aspek pelaburan bersesuaian, takaful bersesuaian dan perancangan pusaka bersesuaian.

Berminat, boleh isi borang di bawah:



Lawati Facebook Page Kami = https://www.facebook.com/financialplannermalaysia

Lawati Youtube Channel Kami = https://www.youtube.com/@financialplannermalaysia

Catat Ulasan

0 Ulasan