Berita Baik Pelepasan Cukai SSPN Hingga Tahun 2024
Financial Doctor anda...Investment Portfolio-Takaful-Wasiat Hibah-Tax-Debt Restructure-Retirement Planning-Hajj Planning

Berita Baik Pelepasan Cukai SSPN Hingga Tahun 2024

Berita Baik Pelepasan Cukai SSPN Hingga Tahun  2024


pengecualian cukai SSPN 2023
pengecualian cukai SSPN 2023

Berita awal tentang penamatan pengecualian cukai individu sehingga RM8000 melalui caruman sspn untuk tahun taksiran 2023, agak menggemparkan kerana sehingga Mac 2023, telah ramai yang membuat caruman bulanan mahupun caruman sekaligus sepanjang januari hingga mac, menyebabkan ramai kecewa sekiranya caruman tersebut tidak mendapat pelepasan cukai seperti tahun-tahun sebelumnya.

Alasan awal yang adalah disebabkan tambahan senarai pelepasan cukai dan potongan cukai individu termasuk pengurangan sebanyak dua peratus ke atas cukai pendapatan individu, pelepasan cukai perbelanjaan perubatan yang ditingkatkan dari RM8,000 ke RM10,000 dan juga pelepasan yang lain.

Kini anda tak perlu risau lagi. Ada sekurang-kurangnya sehingga akhir 2023 untuk mendapatkan pengecualian cukai melalui caruman SSPN. Last ya. Lepas ni tak ada dah. Jom rebut peluang ini.


Sumber = https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2023/03/1083328/kerajaan-setuju-lanjutkan-pelepasan-cukai-sspn-hingga-2024


Jika anda berminat survey-survey sama ada anda perlu atau tidak terdapat khidmat financial planner, anda boleh dapatkan sesi PERCUMA 30 minit google meet dengan financial planner dan sembang-sembang tentang situasi kewangan anda.

Slot adalah terhad, pastikan anda isi segera form di bawah:


Lawati Facebook Page Kami = https://www.facebook.com/financialplannermalaysia

Lawati Youtube Channel Kami = https://www.youtube.com/@financialplannermalaysia


Catat Ulasan

0 Ulasan